Jakość świadczonych usług jest fundamentalną wartością naszej pracy, zaś dążenie do jej zapewnienia na wysokim poziomie należy do podstawowych obowiązków kadry kierowniczej i całego personelu podmiotu leczniczego.
Podejmujemy starania celem zapewnienia świadczenia usług medycznych na wysokim poziomie, z dbałością o środowisko pracy i jego otoczenie, dążąc do optymalnego wykorzystania posiadanych zasobów.
Dbamy o ochronę danych i bezpieczeństwo informacji, stosując zabezpieczenia adekwatne do kategorii przetwarzanych danych i szacowanego ryzyka.
Zadowolenie naszych pacjentów oraz ugruntowywanie wypracowanej przez lata renomy stanowi dla nas źródło satysfakcji oraz motywuje nas do dalszego doskonalenia.
Dążenie do ciągłego podnoszenia kwalifikacji oraz wewnętrzne przekonanie, że każdy członek personelu ma wpływ na jakość świadczonych usług, stanowi istotny czynnik wsparcia na drodze do realizacji zamierzonego celu w postaci zapewnienia pacjentom świadczeń na możliwie najwyższym poziomie w stosunku do zasobów, jakimi dysponujemy.
Realizując ten cel, placówka działa w oparciu o wewnętrzny system zarządzania jakością oparty na zbiorze zasad i procedur regulujących jej funkcjonowanie, jak w szczególności regulamin organizacyjny, polityka bezpieczeństwa danych osobowych, polityka bezpieczeństwa informatycznego oraz wewnętrzne regulaminy i instrukcje.
W ramach polityki jakości przyjmujemy następujące cele jakościowe, bezpieczeństwa oraz środowiskowe, których realizacja stanowi jedno z kryteriów oceny pracy personelu podmiotu leczniczego:
- spełnianie wymagań prawnych, norm technicznych i innych obowiązujących regulacji we wszystkich obszarach działalności podmiotu;
- uzyskiwanie wysokiego poziomu świadczenia usług medycznych, w tym m.in. poprzez uzyskiwanie wysokiego poziomu kwalifikacji personelu podmiotu;
- realizacja potrzeb pacjentów w zakresie leczenia;
- poszanowanie praw pacjentów i ich godności osobistej;
- dbałość o satysfakcję pacjentów oraz personelu podmiotu i dążenie do jej podnoszenia;
- zapewnienie bezpieczeństwa pacjentom, personelowi i osobom trzecim przebywającym na terenie placówek podmiotu lub w trakcie realizacji świadczeń poza ich obszarem;
- zapewnienie bezpieczeństwa związanego z przetwarzaniem danych osobowych;
- zapewnienie należytego poziomu bezpieczeństwa informatycznego;
- dążenie do ograniczania negatywnego oddziaływania na środowisko, w szczególności poprzez racjonalne gospodarowanie wodą, nieczystościami i energią;
- doskonalenie skuteczności i efektywności systemu zarządzania jakością.
Realizacja przyjętych celów odbywa się w szczególności poprzez:
- zapewnienie ciągłości funkcjonowania podmiotu, w szczególności w zakresie nieprzerwanego świadczenia usług medycznych;
- utrzymywanie należytego stanu obiektów, w których realizowane są świadczenia zdrowotne, na poziomie zapewniającym bezpieczne i komfortowe warunki przebywania i pracy, w tym m.in. poprzez prowadzenie prac modernizacyjnych i remontowych;
- przestrzeganie praw pacjenta oraz informowanie o nich pacjentów;
- utrzymywanie w sprawności posiadanych zasobów, w szczególności sprzętu medycznego i infrastruktury informatycznej, a także niezbędne, bieżące uzupełnienia wyrobów medycznych oraz informatycznych;
- stosowanie zgodnych z wymogami prawa oraz potrzebami pacjentów metod przetwarzania oraz przechowywania danych;
- opracowywanie i rozwijanie zasad obsługi pacjentów z uwzględnieniem bezpieczeństwa danych i informacji;
- podejmowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w zakresie zarządzania ryzykiem, na jakie narażone są systemy informatyczne;
- stosowanie odpowiednich środków zapobiegających i minimalizujących wpływ incydentów systemowych mogących na ciągłość i jakość świadczenia usług;
- wykorzystywanie dostępnych rozwiązań organizacyjnych i technicznych celem zabezpieczenia danych;
- stałe podnoszenie kwalifikacji, motywacji i świadomości wśród personelu, którego praca w bezpiecznych warunkach ma wpływ na jakość świadczonych usług, oddziaływanie placówek na środowisko oraz bezpieczeństwo i higienę środowiska pracy;
- zapewnienie personelowi niezbędnych informacji i szkoleń oraz narzędzi przy realizacji świadczeń zdrowotnych;
- aktualizację oceny ryzyka na poszczególnych stanowiskach z uwzględnieniem zagrożeń psychospołecznych;
- udział przedstawicieli personelu w działaniach na rzecz bezpieczeństwa pracy oraz minimalizowania zagrożeń;
- zapobieganie występowaniu niepożądanych incydentów i odpowiednie, proporcjonalne reagowanie w przypadku ich wystąpienia;
- monitorowanie i analizowanie zużycia mediów oraz prawidłowe gospodarowanie odpadami;
- badanie opinii pacjentów w celu określenia potrzeby i kierunku ewentualnych zmian oraz poprawy jakości i wzrostu poziomu bezpieczeństwa świadczeń;
- badanie satysfakcji personelu celem podnoszenia jakości i efektywności wykonywanej świadczeń poprzez wdrażanie działań wspierających wzrost zadowolenia personelu;